27 november 2012

Små ord med stort värde

Ibland blir man bara så glad över att höra något positivt om sig själv eller om något man gjort rätt. Själv tycker jag kanske att det viktigaste, och det som värmer mitt hjärta mest, är det jag får höra av min egen familj. 
Som tex på söndag, då min man sade till mig att jag hade överträffat mig själv. Jag undrade vad han menade och han svarade att jag hade gjort en förbenat god fylldkaka till kalaset. 
Eller idag på morgonen, då pojkarna åkte iväg till skolan. Den yngre sade till mig att det är så roligt när jag är hemma idag, då behöver han inte vara ensam hemma då han kommer hem från skolan.
Oh, vad jag sätter värde på allt detta. 


"Vänlighet är det språk som de döva kan höra och dom blinda kan se"
~Mark Twain ~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar