6 november 2012

Salva för själen

Ibland blir jag bara så trött på att höra samma saker, om och om igen. Som tex. på radio. 
En del radiostationer spelar samma musik, samma sånger flere gånger om dagen. 
Om jag jobbar 8 h/dag så hinner jag höra en viss sång 2-3 ggr under min arbetsdag och det tycker jag är alldeles för mycket. Jag blir så trött på det. Enough is enough.

Så, nu har jag ändrat från min favoritstation till en annan radiostation och än så länge har jag inte hört samma sång två gånger under min arbetsdag.
Denna radiostation spelar både äldre och nyare musik. Litet om vartannat. Okej, kanske inte nyaste nytt, men det får man ju höra från alla håll annars också så det harmar mig inte.
Det är skönt att inte alltid behöva lyssna till nyaste nytt, utan också komma ihåg gammalt... trots att jag själv inte ens var född då dessa sånger toppade musiklistorna...
Men, kanske jag är född gammal? Så brukar jag ibland resonera. Jag gillar musik, både gammal och ny och kan lyssna på det mesta. Folk skulle kanske bli förvånade om de bara visste? Eller så skulle de tycka jag var hemskt konstig eller rentav mumifierad?

Anyway, idag var det nog ganska så nära att jag skulle ha ylat till då "Righteous Brothers" sjöng "Unchained Melody". Just där de sjunger sådär riiiiktigt högt. Men, så märkte jag att jag var ju faktiskt på jobb! Snabbt svalde jag ner orden.
Eller då "Elvis" sjöng om "Suspicious minds".... Lade märke till att orden kom upp i min mun och jag hamnade svälja och svälja för att inte sjunga ut.
Mina fötter stampade takten och jag gnolade för mig själv.... Elvis - the one and only. Han är bara så super! Han är bäst! 

Ja, vad är livet utan musik? Int ett piip. Enjoy it, I say. Den hjälper mot det mesta.




                    "Where word fails, music speaks" ~Hans Christian Andersen~



1 kommentar:

  1. Guud, vad den är bra, Righteous brothers. Det går kalla kårar längs med ryggen. Jag bara älskar sånt här.
    Och på tal om att tröttna på att höra på samma så tröttnar jag att höra på mej själv. Samma skiva upp och ner, från dag till dag, år till år. Jesus Christ, ge mej styrka att jag orkar marra ;) Kram.

    SvaraRadera