11 november 2012

Trevlig Farsdag!

Denna farsdag började med att väcka barnen för att de snabbt kunde ge sina handgjorda presenter till en "sovande" pappa. 
Denna gemensamma stund varade endast i några minuter, så det blev ingen kvalitetstid med pappa denna morgon, denna farsdag. Orsaken var att barnen måste äta sitt morgonmål snabbt, för att åka iväg till Helsingfors där våran äldre son har handbollsturnering.
En sömndrucken pappa hamnade styra kosan mot Helsingfors, han skulle agera chaufför.
Jag blev hemma med tjejen, för hon har inte tillräckligt långa nerver att sitta still några timmar för att kika på handboll....

Ikväll skall vi åka och hälsa på min pappa. Det skall bli kul, för då är hela familjen på plats. Det är mysigt. 
Före detta åker vi till gravgården. Denna farsdag är den första farsdagen vi firar utan morfar. Denna farsdag åker vi till gravgården och tänder ett ljus, till minnet av honom.
En plats vid bordet är tomt. En plats i hjärtat fylld av goda minnen.

Jag lyfter blicken mot himlen, och tänker på dig, morfar och på dig farfar. Jag skall tända ett ljus för er båda och komma ihåg den tid vi hade tillsammans. Jag saknar er...


Idag önskar jag alla pappor en riktigt trevlig Farsdag! 



Sagt av barn:
"Kom ihåg att du aldrig blir för gammal för att hålla din pappa i handen."
Molly, 11 år


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar