15 november 2012

Lagom är bäst, också på jobbet

Ibland har jag dagar på jobbet som är så bråda att jag knappt hinner på toa under hela dagen. Jag hinner knappt äta och jag glömmer helt att dricka vatten. På mitt kontorsbord står alltid en flaska med vatten och den fyller jag på då den gapar tom.
Jag försöker dricka mycket under dagens lopp, annars blir det stopp i rören ju. Not so nice, säger denna krutmage.
Då jag jobbar på för fullt, kan jag riktigt känna hur kinderna blossar. Nog kan man få svettig panna enbart genom att göra kontorsarbete också, vet ni ;). Det skulle man kanske inte alltid tro?

Så finns det dagar, som idag, då det är så otroligt lugnt. Jag tittar på klockan stup i ett och riktigt väntar på att klockan skall slå 16 så jag kan åka hem.
Jag surfar på nätet, bloggar, snarvlar lite extra med arbetskompisarna och jag känner mig så lat och urdålig... och skyldig, då jag inte har något att göra.
Jag tycker mig känna chefernas blickar i min rygg, men jag hoppas det bara är inbillning...

Vad är sedan bättre: småstress eller lugnet?
Jag tror en blandis gör susen. För mig i varje fall. Lagom tycks vara bäst, också på jobbet.




"Efter väl förrättat arbete är vilan angenäm" ~ Marcus Tullius Cicero ~




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar