26 november 2012

Magafaru in da Haus

En hängig måndag morgon. Regnigt. Trist.
Åkte iväg på jobb, lite sådär motvilligt, eftersom jag kände mig jätte trött efter stökigt veckoslut.
Ett par timmar jobb och ett samtal från daghemmet: Tjejen har magsjukan.
Där fick jag mig. Varför skulle jag känna mig trött och hängig? Nu fick jag mitt straff! Tillbaka till dagis och hämta tjejen och så hem igen.

Denna måndag har jag fördrivit med att byka kläder, dränkta i spyor. 
Hållit tjejens hår då hon spytt och hållt i ämbaret så hon skall kunna sikta rätt.
Skurat mattor, stolar och leksaker.... Lukten är förskräcklig. 

Nu får vi bara hoppas att ingen annan får smittan.
Av blotta tanken kniper det till i magen på mig. Som tur är, så är det bara gas... än så länge. 



"Ingenting väcker minnen bättre än lukt" ~Victor Hugo~



1 kommentar:

  1. Och magafiru som är så smittosamt. Hoppas ni andra slipper den och stackars lillflickan. De värsta är nog att spy.

    SvaraRadera