2 september 2012

En glimt ur en bråd mammas liv

Jag vet inte hur min tid skall räcka till? Jag har så mycket som borde göras och så mycket jag måste göra och så mycket jag skulle vilja göra.

På vardagskvällar är det träningar, antingen barnens eller egna. Läxläsning samt smått hushållsarbete, om jag hinner.
Dessutom prickas det in föräldramöten i både skola och hobby. Tandläkarbesök och födelsedagskalas. 
På veckosluten är det fotbollsturneringar, så det blir inte mycket gjort här hemma. Hinner helt enkelt inte. Och jag VILL ju vara med på turneringarna, det är helt klart. Jag antar det är att prioritera i detta fall. Så ni får ursäkta om ni kommer på överraskningsbesök och huset är upp och ner. Hinner inte vara perfekt i allt ;).
Life is all about making choices, det har jag lärt mig. Och jag känner i varje fall att jag lever...


Det enda jag kan säga är att: "My head is all over the place", kommer inte alltid ihåg allting. Så förlåt mig om jag glömmer ibland....eller ofta. Det är inte meningen.

Ps Som ni märkt så hinner jag inte skriva varje dag, har så mycket på G. Men jag skriver då jag hinner, don´t worry.
Den tankspridda mamman loggar ut för ikväll, tack och god natt, kära vänner!



"Brådskan är den största anledning till att man inte hinner"

1 kommentar:

  1. tuttu tunne, mina har int ennu så myky hobbyn o int jag heller, jag e ju för later för sånt. hoppas dom aldrig,aldrig blir intresserade av något ;) mathillda ska faktiskt börja imårån på redskapsjumppa o senare på keramik med mej så någo smått o vänta oss, de ska bli kiva natinati sköna drömmar eller godmårån

    SvaraRadera