16 september 2012

Förberedelser inför höst

Så lider veckoslutet mot sitt slut....sakta men säkert.
Detta veckoslut har varit trevligt, eftersom vi inte haft mycket program i almanackan. Endast fotbollsträningar, that´s all.

Idag har vi gjort lite trädgårdsarbete, smått förberett oss inför hösten med att rensa ogräs (igen), klippt ner sommarblommorna och fört blomlökar för förvaring till mina föräldrar... har tyvärr inte möjlighet eller rum att förvara dem hos oss.
Förde parasollet till förrådet... vet inte om det var slugt gjort, för den kunde kanske höra mera hemma på soptippen? Men jag tänkte det kanske orkar ännu en sommar, fast det inte ser så väldigt vackert ut längre. Men den har skött sin sak, i varje fall, och man skall inte låta skenet bedra.
Nu är det endast trampolinen som återstår, men den får vara framme ännu några veckor. Barnen använder den ju dagligen.
Annars börjar det vara klart inför höst och lite kyligare tider. "Bring it on!"

Avslutade mitt bökande med att ta en ordentlig, svettig gå-länk, som varade i en timme. Jag njöt av den soliga dagen och varma vädret. Nästa vecka lovas det lite svalare, så får se...


Nu blir det bastu, kvällsmål och i morgon kallar jobbet. Ha en skön fortsättning på kvällen, gott folk! 




"Autumn is a second spring, where every leaf is a flower"  ~Albert Camus~

2 kommentarer:

  1. Duktig dej, en timme på länk,wau! Ses på träningarna ikväll?

    SvaraRadera
  2. Oj nej, K. Så duktig var jag inte att jag skulle ha orkat springa en timme! Nej, det var nog helt gå-länk ;). Måste ändra det här så jag inte för någon bakom ljuset :D. Någon kan ju ännu tro jag har en himla god kondition ;).
    Vi ses ikväll!

    SvaraRadera