21 september 2012

Ojoj och vojvoj.... min klagovisa

Om nu någon råkar vara intresserad så kan jag säga att jag är sjuk lite överallt idag, inte bara mellan öronen.
Detta har att göras med gårdagens konditionsboxning, där vi skulle göra 200 situps och en massa ben- och lårmuskelövningar.


För en sådan här "medelålders" brud, så betyder det att dagen efter går jag som om jag hade bajs i brallan. 

Att röra sig är "pain". Men jag försöker tänka att jag, någon vacker dag, skulle vara slank och vacker igen. Jag inbillar mig att jag är som vin, blir bara bättre och bättre med åren. Pah!
Jag inbillar mig att jag kommer att få en sixpack, istället för min twopack. Jag inbillar mig att rumpan kommer att se extra tight och sexig ut, bara jag orkar träna. Önsketänkande? Javisst. Men vi får leva på hoppet, sa grodan.

Så har jag också sjukt i min gomme. Varför?
För att jag åt Turkisk Peppar idag... och förstås har jag alltid brådis att suga ur innehållet, dvs salmiaken, för den är ju bäst.
Vem fan har hittat på att det skall vara så lite salmiakpulver i en godis, så man hamnar äta några dussin förrän man är nöjd?
Till råga på allt så är gommen så sjuk att det är ingen fröjd att äta något överhuvudtaget!

Just nu känner jag mig väldigt föråldrad med alla mina krämpor som räcker sig från huvud till tå. Jag drar mig till sängs för att ojas och vojas. God natt alla vänner och alla som jag känner! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar