6 september 2012

Hälsningar, den Svettiga mamman

Var idag på fitness boxing. Är så skönt och alltför länge sedan senast.
Men jag bara måste dela med mig av mina tankar just nu: 

Vi var cirka tjugo stycken idag. Gänget bestod mest av kvinns... nja, unga brudar samt fyra tappra gossar/män hade vågat sig på plats.
Medelåldern var kanske 15-16 år. Så ni kan gissa er hur jag kände mig redan med tanke på det?!
Sedan.... bruttorna kommer dit i sina microshorts och spända toppar.
Förstås är det ju märkeskläder. För att inte glömma sminket. 
Tihihihi, smått fnitter hela tiden. Sen skall det ju lite beundras sin egen kropp också... Suck.
Har jag också varit likadan i deras ålder? Oh my God...
Allt detta får mig att tänka på Eric Prydz sång "Call on me", som ni kan lyssna på nedan.

När vi sedan drar igång med uppvärmning känner jag mig som en liten gris i ugnen. Jag svettas som bara den. Slänger en titt på den unga generationen. Nääe, håret ännu tiptop och inte en svettdroppe.
Efter en halv timme av hård träning - ingen förändring. Förutom jag, som svettas ännu mera... om ens möjligt.
What the hell? Hur lyckas de? Har jag verkligen sååå dålig kondition? Eller är jag bara "lite äldre"....
Jag fortsätter torka svetten mellan varven... känner hur kroppen kokar. Jag jobbar på och försöker undvika att tänka på saken. Kan ju inget till att jag svettas då jag jobbar. För jag ger mitt allt. Och lite till.

När vi sedan slutar, är brudarna pigga som mörtar. Ännu också håret i skick... inte en svettdroppe. 
Själv är jag röd som en tomat. Håret svettvått och spretar hit och dit. Blusen min är genomvåt... Känner mig verkligen inte fräsch. Men jag känner att jag gjort något.
I omklädningsrummet utropar en av brudarna. "Fy satan så här luktar skit, man kan inte vara här", och så springer hon ut... 
Jag vill sjunka under jorden. Funderar om det är jag som luktar så skit... Fan så genant ju!
Då jag sedan smiter ut ser jag tjejen stå och tvätta sina händer på toa... Drar mig en lättnadens suck!
Jag tror hon menade att hennes händer luktade skit, eftersom hon hade hamnat låna handskar från salen. Handskar som vem som helst använt... och dom luktar ju faktiskt bajs. På riktigt. Manligt... testosteron. Svett.

I varje fall hoppas jag att det var handskarna som luktade skit - inte jag! 
Men man vet ju aldrig...




"Gör vad du kan
med det du har
där du är"






1 kommentar:

  1. Jag tror nog att det var så att du gav så mycket mer järnet än de gav. Vitsi det måste kännas skönt efteråt.

    SvaraRadera