9 september 2012

Söndag

Aah, du härliga söndag!
Jag vaknade i god tid, smög mig på toa och tänkte att jag skulle få ett par timmar för mig själv innan resten av familjen vaknar.
Så förvånad jag blev då jag kom ut ur toa och våran tjej satt på trappan till övrevåningen och väntade, med ett leende på läpparna.
Jaha. Så det blev ingen tid för mig själv denna morgon. Fick det heller inte igår, för igår var det samma sak. 
Vad felas med detta veckoslut, då alla skulle få sova i lugn och ro, ladda batterierna inför inkommande vecka? I don´t understand... Alla vaknar alltför tidigt. 

Nu är klockan halv nio och tjejen har väckt hela huset. Hon kan ju inte vara tyst hon inte.
Så... kanske är det bäst att lägga kaffet och puttra, ösa i sig och börja denna dag.... sakta men säkert.
Hallå du härliga söndag! 



Ps Jag korkade våran H&M affär igår! Wohoo! Då jag kom ut ur affären, hade jag en plastkass med kläder och tillbehör (läs: blingbling), åt min dotter. Mina kläder blev antagligen i affären.... hade ingen tid att titta dess noggrannare, för jag hade min dotter med.... och hon skulle ju ha velat ha allt hon såg. Blingbling it is. Halsband och örhängen. Det börjar redan nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar