31 juli 2012

Bröllopsdagen

Igår hade vi bröllopsdag, min man och jag.
Vi brukar gå ut och äta, hela familjen, för att fira vår speciella dag. Men denna dag var det inte möjligt, eftersom jag hade annat för mig på kvällen.


På jobbet satt jag och funderade på vad jag skulle hitta på istället för en kväll på restaurangen. Hmm. Det får bli en kaka, tänkte jag. Annat hittade jag inte på sådär i all sin hast.
Så det blev att köra via butiken på vägen hem. 

Nöjd och belåten åkte jag hem med min banankaka. Väl hemma lade jag den i kylen, för att kunna njuta av den senare tillsammans med de nära och kära.


Några timmar senare lade min man märke till banankakan och utbrast:
"Ja, dig skall man då inte släppa iväg till butiken på tom mage. Vad är dethär för en kaka? Varför har du köpt den?"

Jag svalde en liten irritation och svarade:
"Är jag den enda i hela familjen som kommer ihåg vad det är för en dag idag?!"

Min man såg fundersamt på mig. Jag såg hur det arbetade i hans hjärnkontor. Klirr, klirr, knax, buller och bång.
Efter en stund utbrast han:
"Nej men för helvete - jag har helt glömt bort det hela. Och jag som skulle köpa en gåva till dig!"



Japp. För mig var det verkligen ingen nyhet att han skulle glömma vår dag. Det var jag förberedd på. Jag hade tom. planerat att jag en minut före midnatt skulle säga till honom: "Happy Anniversary, darling". 
Ja, detta var vår bröllopsdag, modell 2012.





...samma gäller bröllopsdagen...



3 kommentarer:

  1. Happy anniversary! Din karl var nog lite nålo då.

    SvaraRadera
  2. Oj shit, ja glömde den också :/ Ja kom faktiskt ihåg den ännu på söndagen men int mer igår, förlåt vännen :( Men trevlig brölloppsdag så här försenat <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. voi vitsi, aika paha, jag brukar minsann påminna min karl om de lite hela tiden om hur viktigt de e att komma ihåg, så jag tror att han har nån varnings signal i telefon, för än har han int glömt den, jag ska alltid ha någo kiva paket eller pengar, de den ända gången eller ja morsdag som karl kan visa hur myky han uppskattar sin käring, sen får han gör va fan han vill ;) men en trevlig o försenad bröllopsdag till er =)

    SvaraRadera