25 juli 2012

En snabb shoppingtur

Styrde kosan mot klädaffären efter jobbet. Jag behövde pigga upp mitt klädskåp och visst behövde jag kläder annars också. 
Är en tid sedan jag inhandlat något i klädväg till mig själv. Nu var det verkligen på tiden!


In i affären. Cirklade runt där med min köpvagn. Petade. Kollade storlekar - nej, nej och nej. Allting var i storlek XS, S eller M. Inget som helst för denna belgiska kulstötare. 
Kikade på prislapparna. Plötsligt blev jag petnoga: det skulle endast få vara rea-grejer för mig. Det skulle få duga. Jag klarar mig nog...


Ah. Nu hittade jag något: en pyjamas! Köpvagnen fick sin första grej.
Rundan fortsatte. Nej, nej och nej. 



Rea-tider, det svider
Till kassan. Fram med bankkortet. Hmm.... vad skulle detta nöje kosta?
Konstigt nog, så till sist och slut var notan 65 euro. 65!! Vad i all helsike?! Jag köpte ju endast en pyjamas.... samt lite godis.... till mig själv!



Ja, jag kan det här med att shoppa jag! Hittade alltså en pyjamas till mig själv och resten av kläderna var till barnen. Igen. Som alltid.

Jag åker iväg för att köpa någonting till mig själv, och kommer hem med kassar fulla av kläder - till barnen.


Men, för att igen tänka positivt: barnen behöver kläder mera än jag. De är i växande ålder. 
Och jag - jag växer endast på bredden... 
Skål för den saken!


Ja, alltså det måste ju vara förklaringen! Och fåniga speglar!


"I've been shopping all my life and still have nothing to wear".  ~Author Unknown~



2 kommentarer:

  1. sama fel med me mej, när jag riktigt har en liten tid att shoppa o gå på stan, då hittar jag int någo,men åt ungarna hittar man alltid någo gullit för allt e ju gullit på dom, rekommenderar loppis, där fyndar jag ofta på allt kläder möbler o andra tillbehörit ;)

    SvaraRadera