11 juli 2012

Fotboll, fotboll...

Så har vi fortsatt med fotboll hela halva veckan. Det har varit Helsinki Cup på gång, håller på hela veckan, men för vår del är den förbi från och med idag. 
Pojkarna har spelat två matcher varje dag, i tre dagars tid. Nu är det över. Två förluster, fyra vinster. Diplom. Medalj. Fina minnen. Det har Helsinki Cup varit för vår del och säkert för många andra också.


Nu är jag och min man trötta. Det har varit tidiga morgnar, sena kvällar. Att passa tider, platser och organisera allt.
Ja... vi är trötta, men våran gosse är det inte. Som bäst är han ute på trampolinen och hoppar så glatt med sina syskon och kompisar.

Man skulle kunna tro att han också skulle vara trött, men nej... Inte än.
Ack ja, om man kunde låna ens lite av hans energi?


Jag börjar helt tydligt bli gammal... En liten tupplur skulle sitta som pricken på i. Men jag tror jag står emellan. Tar nattsömnen istället. Zoronoi och znark, znark...


"Trötthet är den bästa huvudkudden" ~Benjamin Franklin~

1 kommentar:

  1. ja de säger jag hela tiden med, om man sku ha 5% av ungarnas energi sku allt va finemang, men jag e å gammal, saknar min lilla siesta som man fick ennu när ungarna var lite yngre, men ingen sover mer, varken stora eller små blääääää

    SvaraRadera