17 juli 2012

En trip down the Memory Lane

Stod i duschen och lekte Pavarotti. Jag kunde inte motstå lite sång, för denna sång bara trängde sig fram!

Faktum är att varje gång jag är i duschen, börjar någon sång snurra på i huvudet. Denna gång var det en gammal goding från mina barndomsår. Den kommer jag att presentera nedan, senare. Först ger jag lite bakgrundsfakta:



Jag har växt upp på landet till takterna av Vikingarna och Lotta Engberg. Kanske också lite Lasse Stefanz och Showdown. 
Jag har kunnat deras sånger utan och innan.
Jag minns mina barndomsår med värme. Det var Lada, Vikingarna, dans, bilresor, tobaksrök i bilen. Inga bilbälten. Det var min gula Jopo-cykel, skrubbsår på knäna, varma sommarnätter, fotboll eller tennis på gården, min bästa vän och jag.
Ack, det var tider det. 


Så tittar jag ut genom fönstret. Regn. Sommarvärme kan man inte ens tala om. Idag lever jag på goda minnen och på denna sång, som för mig tillbaka i tiden - till min barndom... och sommarvärmen. 
Ja, idag lever jag på minnen, för de värmer.


Hört en som annan gång, svängigt värre ;)


"We do not remember days, we remember moments. The richness of life lies in memories we have forgotten" ~ Cesare Pavese ~



1 kommentar:

  1. Jepp, den sången hade jag oxå hört. Jag blir riktigt nostalgisk. Herreys och Carola var oxå i Borgå berätta min karl, som oxå är nostalgisk.

    SvaraRadera