20 februari 2012

Min blogg, nybörjarjag

Jaja minsann. Så har jag då börjat blogga.  
Idéen fick jag av en väninna, som nyss börjat blogga. Hon har en jätterolig blogg hon skriver, den får mig att le...ibland gapskratta. I like! Så skall det vara, inget blodigt allvar, utan vardagliga ting - direkt ur ens liv. 


Visst har jag läst om att blogga, men jag har aldrig dessvidare funderat på vad det innebär....förrän nu. 
Det finns ju så olika blogger, en del är så finskrivna, andra handlar om personer, eller om någonting visst (recept, kläder, resor....).
Min blogg kommer att handla om mig själv och mina funderingar...om allt....om livet.
Kanske det inte kommer att vara intressant, men det besparar gubben min från att höra mitt knarr. 
Jag "blöder ut" det på nätet istället - hahaa :) 










Namnet på denna blogg, Ex tempore, kom jag på efter ett par timmars ihärdigt funderande. Den beskriver ju mig ganska bra, eller hur? Ja, alltså ni som känner mig kanske tycker det passar mig som pricken på i för jag är en ex tempore-människa. Jag blir snabbt intresserad av saker och ting, tar mig an allt möjligt....men lika snabbt tynar intresset. Tex. beslutet att börja blogga var ju också helt ex tempore. Detta sätt kan ju förstås också kallas för att vara impulsiv. Det är jag nog också, inget nytt där heller ;). 


Jag är också den som kommer på något jag vill göra eller vill ha - och det skall ske genast. Liksom ASAP! Just det. Det är jag. Fröken Ex tempore Impulsiv. 
Okej, jag är ingen fröken längre. Men fru....låter som om jag skulle vara jättegammal. Det är jag inte, eller åtminstone inte enligt mig själv. Man är så gammal som man känner sig. Men okej, nu spårade jag ur. Det var ju frågan om att skriva blogg och inte om min ålder ;).
Let us begin. Enjoy, all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar