23 februari 2012

Let it snow, men inte på vår gård

Så vaknade jag till sången Let it snow. Funderade att vad i all världen - julsånger?! Men är det en julsång? På riktigt? Dean Martin sjunger ju om vintern....
Nå anyway, jag vaknade också till en "surrande" traktor.
De höll på att köra bort snö härifrån gatorna, eller egentligen höll de på att föra bort drivorna. Det är jävla höga snödrivor här nu, för det har kommit jättemycket snö senaste månad. Nog börjar man ju förstås fundera att vart skall man kuska all snö, för vi bor i ett bostadsområde där vi är "packade som sillar" längs med vägarna. Finns inte rum för snö...eller snödrivor. men det är ju vårt eget val att bo här, så det är bara att försöka svälja och vara nöjd. Nog är det snart sommar igen :)


Jag lyfter på hatten också för de som kör plogbilar/traktorer eller de som kuskar bort snö med sina lastbilar. För det jag hört är att ingen är aldrig nöjd med dem heller.
De skulle inte få ploga om natten, för det stör folks sömn. Ändå skall vägen vara plogad då folk skall iväg till jobb etc. Och alla vägar i hela staden skall ju vara plogade genast på morgonen, annars hörs kommentarer som "Inte har de hunnit och ploga än, vilka vägar är då viktigast?" "Jävligt dåligt plogat här".


Sedan får de heller inte ploga eller köra bort snö då folk kommer hem, för då är de ju bara i vägen. 
Värst av allt är ju då man kommer hem från jobbet och man lägger märke till att man inte slipper in på gården med sin bil. 
"Jävlar anamma, nu har de varit här och plogat igen!" Man lämnar sin bil och börjar skotta snö, för att få bilen inkörd på gården. Morr, morr och knarr, knarr. Hela kvällen förstörd.


Månne dessa människor hellre skulle ha velat köra på en väg full av snö...så man just och just slipper framåt med sin lilla loppa....? Maybe. Eller kanske det är därför som så många nuförtiden har en 4WD, för vi har ju så helsike med snö på vintern? Annars förstår jag inte varför man behöver en sån bil om man bor såhär "in i stan" och då man åker endast här i centrum? 
Det kan jag ännu förstå om man åker längre vägar och på sådana vägar där man verkligen kan behöva 4WD. Men...mitt i stan? Okej, not my business.


Jävlar också: med en sådan här så slipper man ju över vad som helst - skit i en liten snödriva!












Jaja minsann! Snart är det då vår och då börjar hundlorts-diskussionen i tidningarna igen. Så har vi då igen annat att tänka på =)
Tills dess: njut av vintern! Den är bara en gång i året ;)

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt. Hur många gånger har jag inte svurit över de stackarna som plågar vägarna. Men hördu du: vi har faktist vinter 2 gånger om året i slutet och i början. 1-0 till mej. Ses på måndagens träningar? Vill du förresten vara hemlig eller får jag säga åt min syster? Hon sätter ut på Face-book och så får du en massa läsare. Om du vill ha. Du är jätteduktig, så jag rekommenderar det. Hej-hej.

    SvaraRadera
  2. Visst får du säga åt granngumman. Men jag är anonym tills någon hiffar mig ;). Får se hur länge det tar för var och en...

    SvaraRadera