25 februari 2012

Jag har ett jävla bra minne, men det är för kort

Jag har lite småpanik....kommer inte ihåg den sång jag vaknade med på morgonen.... Det enda jag kommer ihåg är att det var en äldre melodi, typ från 60-talet...
Sådär är det ju, då jag inte genast skriver upp saker och ting så glömmer jag. Men jag är ju känd för mitt dåliga minne :(


Igår bakade jag och städade inför dagens kalas, min son fyller 10 år idag. Stort grattis till honom, gulleplutten :)
Jag åkte iväg till butiken, för att skaffa Juhla Mokka kaffe (det enda min far dricker) och ost. Jubileums Mocca heter det visst på svenska?
Kom hem utan dem, men allt möjligt annat hade jag nog handlat, som då inte var lika viktigt. Impulsköp, så att säga.


Nytt försök nu på morgonen, denna gång lyckades jag! Jippii! Men jag gick i butiken och manade "Juhla Mokka och ost, Juhla Mokka och ost...."


Ibland brukar jag också prata i min mobil och tillika försöka rusta mig iväg till träningar el dyl. Så kan jag komma på mig själv att fundera VAR har jag lagt mobilen? När hade jag den sist? Halloooooo....Knock on wood.


Eller då jag lägger en sak någonstans, för att komma ihåg den nästa gång. Ett väldigt säkert ställe där jag riktigt säkert kommer att kolla först då jag behöver just den grejen. 
Skit heller, nästa gång jag behöver den så garanterat kan jag inte hitta den! Varje gång samma sak... Man tycker ju man borde lära sig av sina misstag, eller hur?


På vardagsmorgnarna har jag alltid en jävla brådis att föra barnen i tid till dagis och skola och ännu hinna till jobbet i tid.
Ibland, då jag har fört dem och skurrar iväg till jobbet, hamnar jag ännu ta en titt i baksätet, för att försäkra mig om att ingen sitter kvar där =). 
Jag är bergsäker på att någon vacker morgon kommer där att sitta kvar någon. Med någon menar jag då våran lilltjej, för hon fattar inte vart vi kör - är det jobb, dagis, butiken..... Hon är ju bara 2 år 3 mån. 


Får mig att tänka på följande vers, som dock inte har något med mitt minne att göra, men ändå:


"Låt mig sitta på ditt minne, på en liten liten pinne. Om du ingen pinne har, låt mig ändå sitta kvar"


Ha en trevlig fortsättning på kvällen! Jag skall återgå till att göra i ordning för kalaset. Snart kommer gästerna. Zoronoi suckers!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar