15 augusti 2012

Varning: städning pågår!

Sista semesterveckan. 
Jag som trodde hösten redan var här, men till all tur hade jag så fel. Soliga, vackra och varma dagar, veckan till ära. Vad kan man annat begära? Nice.

De senaste veckorna har jag städat och röjt här hemma. Det känns som om jag vill ändra på allting, göra stora förändringar, kasta bort gammalt och börja om på nytt. 
Jag har stora planer och många tankar om hur jag vill det skall se ut här hemma och vad allt som skall göras. 

Köksskåpen är städade, hjälpköket städat och nu röjer jag i vårt klädrum. Söndriga kläder kastas, pojkarnas gamla kläder tror jag att jag för till UFF. Tror inte någon vill ha dem längre och jag är för lat för att föra på loppis. Har heller inte tid för sådant för tillfället. Tyvärr.
Nja, tjejens kläder kan jag nog föra på loppis i höst... i varje fall så har jag tänkt. Alltid kan man ju planera ;).


Ja, nu har jag storstädning på gång. Jag röjer med "stora handen". Har vi inte använt något på de sju år vi bott här, så tror jag inte vi använder det i framtiden heller. Bort med allt onödigt! Det är mitt motto för tillfället! Bonzai!

"Hej, vi håller på att städa i apburen" ~ Clownen Manne ~



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar