8 augusti 2012

"Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge"

Jippii och återigen jippii!
I morgon är dagen här - dagen jag väntat på i...hmmm...åratal. Årtionden?
Vad är det då som gör mig så glad?
Ja, H&M öppnas här i Borgå city och jäkeln anamma att jag kan vara nöjd!



Jag gillar H&M för att de har så härliga kläder för barn och till någolunda förmånligt pris. Likaså för oss vuxna, men det är ganska så sällan jag inhandlar kläder till mig själv. Och att handla kläder åt min man, det är som att kasta pengarna i sjön. Vi har så olika smak, så han får nog sköta sitt han. Och han lär skall ha allting han behöver. Alltid. Pah, säger jag. Self denial.

Anyway, så nu behöver jag inte längre åka in till Östra Centrum i Helsingfors eller till Jumbo i Vanda, för att köpa kläder till mina barn. 
Jag behöver heller inte, om jag inte så vill, beställa H&M:s kläder via nätet. Nej, nu är det bara att tuta och köra, på några minuter är jag framme!
Ja, jag behöver tydligen inte mycket för att vara nöjd jag... Men jäkeln, nog har jag fått vänta också!


Det finns dock ett MEN för tillfället: jag hamnar tyvärr vänta till lönedagen förrän jag kan ta mig en titt i nya H&M. Annars är det som att gå hungrig och pank till en mataffär.
Men hör ni gott folk: jag kan sova i lugn och ro för jag vet att H&M är äntligen här!


PS. Om vi ännu skulle få Prisma hit, så är allting Bueno i vårt lilla city. Ja, efter det tror jag här finns allting denna familj kan begära om i affärsväg. Eller...åtminstone jag. Då kan vi hålla slantarna i vår egen stad. Äntligen.
Så... nog hör ni väl min begäran, kära affärsmän och beslutsfattare här i Borgå?
Tack. 


                                          Snart, snart... Watch out, H&M!


1 kommentar:

  1. måst säga att de int va en dag för tidigt, gillar också cubus, men ha nog klara mej utan dom, dom fanns ju i itis, nu kanske man int far dit mer, men bra såhär med, syns i hm ;)

    SvaraRadera