21 augusti 2012

Barfotabarn

Det var en lite kylig morgon idag. Fyra grader varmt hade vi klockan sex på morgonen, då jag vaknade.

Kläder efter väder, sägs det ju.
Men jag vill inte ännu ge upp. Så jag hade sandaler på till jobbet, men på jobbet gick jag barfota hela dagen.
Fick många undrande blickar och några frågade om jag inte fryser? Nja. Jag iddes ju inte medge att mina fötter var iskalla. Det var bara att le och se glad och belåten ut. "Jag ger inte upp än", var det enda jag fick sagt, tillka som jag drömde om mina yllesockor. Vad jag inte skulle ha gett för att ha på dem just då.


Ja. Sakta men säkert börjar det bli kyligare ute. Likaså inne. Åtminstone på jobbet.
Det märker man då man ser sig omkring på jobbet. Brudarna går omkring i tröjor och huttrar. Burr, burr.
Kan det faktiskt vara så kallt? Jag är nog lite skeptisk... Hur skall brudarna klä sig i vinter? Päls och fingervantar?

"Det kvittar vad det är för temperatur i rummet, det är alltid rumstemperatur"







1 kommentar:

  1. fuck jo. de ju så jäääävla kyligt, fuck igen vi e ju i augusti, förra sommarn simma vi o var på stranden ennu, men nu, nej fuck igen arghhhhh, gillar nog hösten om den e varm o fin int regnig o stormig o kalll

    SvaraRadera