26 augusti 2012

Full fräs, hela tiden

Nu jäklar också!
Jag känner jag håller på att få flunssan. Halsen sjuk, näsan börjar läcka och känner mig annars också väldigt trött.
Inte nog med det. I morgon kallar jobbet igen. Så var det här veckoslutet över.... förrän det ens hann börja ordentligt.
Så är det när man har full fräs på hela tiden. 

Igår var jag med tjejlaget i Helsingfors och spela fotboll, den ganzen Tag. Det var en vacker och någolunda varm dag. Perfectissimo!
Unelma Cuppi i Helsingfors är lite som en avslutning på vår säsong, och igår gick allting jättebra för oss. Det blev många vinster och endast några få förluster. Då dagen var slut, var det en grupp svettluktande tjejer i bussen på väg hem, en erfarenhet rikare och med humöret på topp. 


Idag har vi dagen fullbokad. 
Det är Hippojuoksut för barn på dagen. Det är alltså ett evenemang för barn, där de skall löpa en viss sträcka. Alla deltagare får pris, så det är ju roligt. Våran tjej skall delta idag, för första gången i hennes liv, så det skall bli skoj.
Så har vi fotboll, för yngsta sonen. Turneringens andra dag. Efter det fotbollsträning. Och som pricken på i är vi bjudna på kalas ikväll.
Hur allt detta skall gå ihop vet jag inte än. Allting på samma dag, samma tider. Kan man dela på sig, tror ni?

Time flies, yes it does
I morgon är det en trött mamma som släpar sig till jobbet, kanske för att pusta ut? 
Har jag missat något? Är det inte på veckoslut man borde relaxa och ta det lugnt, samla krafter inför kommande vecka?
Nja, man lär ska få sova i graven, sägs det ju...


"Att leva är så omständigt att man inte får tid att pyssla med andra saker"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar