23 augusti 2012

Min egen lilla stund

Vet ni vad?
Nu har jag en hel timme för mig själv förrän jag skall på möte. Tänk! Hela huset för mig själv! Detta händer inte ofta. Vet faktiskt inte när det skulle ha hänt senast? 


Det känns konstigt tyst här inne, hör bara klockan som tickar och knapprandet från tangenterna då jag skriver.
Känns lustigt. Tillika känns det väldigt skönt. Att få en liten stund för sig själv och bara vara. Med mig själv. Me, myself and I. En liten sak, men det känns som en väldigt stor och viktig sak för mig. 
Jag behöver andrum emellanåt och det har jag inte riktigt fått på flere år. 
Nu drar jag lungorna fulla med luft, andas ut och känner en sorts inre ro...
förrän jag skall på mötet där folk pratar i munnen på varandra och man inte vet vem man skall lyssna på. Sus och dus.
Hemma kommer jag säkert att vara först kl 21 så det blir att genast styra kosan till snarkofagen. Okej, först barnen i säng, om inte min man lyckats med det före jag kommer hem. Yeah, I wish!

Nu lite härlig musik. Har en Bruce Springsteen-feelis på gång och denna passar bra till min lilla stund för mig själv. Lugn och ro....



1 kommentar:

  1. ja de konstigt, att man kan tycka att de skönt att bara sita o njuta av tystnad, de gör jag varje kväll när ubgarna somnar, men då kan jag sitta opp ti 12 o de blir tungt att vakna ;( du borda nog få ett veckoslut ledigt, tro mej, du e som en ny människa. kär i din karl som ställer opp som barnvakt att du ska få njuta, o utvilad, hopppas du får de snart, synd bara att man alltid måst gnälla eller råga barnvakter få att få ett sånt veckoslut någongång ;)

    SvaraRadera