2 december 2012

Vinterjogga

Så är vi inne i december. Snö på backen och minusgrader ute. I natt har de lovat cirka 30 grader kallt därute... Burrburr.

Jag sitter och funderar på hur jag skall kunna ta mig ut på joggingtur? Har inte ordentliga utekläder för joggande och inte ordentliga dojor för den delen heller. Vill inte bli våt eller kall om fötterna och vill heller inte ramla omkull för att det är halt därute. 
Har surfat på nätet och kollat på ordentliga joggingskor, för vinterbruk. De jag nu har kan jag inte använda på vintern. Försökte det förra vintern, men joggingskorna var så hala och jag hamnade spänna mig så mycket för att hållas och stå. Det var verkligen ingen fröjd att jogga på det viset. 
I nedförsbackarna gled jag bara neråt utan att behöva göra någonting, det gällde bara att försöka hålla balansen. Jag fick till sist och slut använda dikesrenen för att kunna ta mig ner för en backe safe and sound. 
I uppförsbackarna gällde samma sak. Jag slirade på samma ställe och kunde inte ta mig uppför backen. Till sist gällde dikesrenen igen. Suck.

Så nu har jag tänkt skaffa ordentliga joggingskor, så jag kan jogga trots vinter och halka, för jag vill inte ge upp joggandet.
Jag behöver också en ordentlig outfit, så jag inte fryser ihjäl därute. 
Så nu vet jag vad jag skall köpa mig själv i julklapp ;).

”Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible.” 



Och här kommer ett bra motto: "Everyday you miss practicing, it will take one day longer to get good" ~Ben Hogan~ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar