25 december 2012

Jordens undergång

Snuddade lite vid ämnet "Jordens undergång" i min föregående skrivelse om Julen.


För cirka två månader sedan såg jag en jätte kuslig dröm om Jordens undergång. Allting brann upp, människorna sprang för blindkära livet... försökte rädda sig undan de stora eldlågor som tog sig framåt som en sorts tsunami. Himlen brann, allting brann. Allting.
Det var en hemsk dröm och jag vaknade med ett ryck. Det kändes hemskt och jag inbillade mig att jag såg hur Jordens undergång skulle komma att se ut.


Den 21.12.2012, då Jorden skulle gå under enligt vissa skrivelser, var jag på väg till Kervo på julklappsuppköp.
Satt i bilen och plötsligt kom jag att titta på himlen, som var väldigt ljus och lite rosa, trots att det var frågan om sena eftermiddagen. Himlen såg underligt ut. Det kändes kusligt.

Och jag med min vilda fantasi började ju genast fundera att tänk om det händer just nu. Menar just nu när jag sitter i bilen på väg på julklappsuppköp! Skit nu i julklapparna, men jag menar att som om jag inte hade viktigare saker jag kunde göra just då, om jorden skulle gå under. Julklappsuppköp! Pah!

Jag började fundera att vad OM jorden skulle gå under just då? Jag sitter i bilen och kan inte vara nära min familj.
Jag satt och önskade att om detta var D-day, då skulle jag vilja vara med min familj, med mina barn. Inte på väg bort från dem.
Jag skulle vilja att vi kunde "gå under" tillsammans. Inte borta från varandra. Det vore det viktigaste för mig.

Som tur kom inte D-day. Jag hann hem till min familj...

Detta är något jag såg i min dröm, så här såg Jordens undergång ut. Och jag vill poängtera att jag hade INTE sett detta klipp före min dröm. Och inget annat klipp heller, för den delen. Min dröm kom helt "out of the blue".
Hoppas den aldrig blir sann...



1 kommentar:

  1. SPOOKY. Kanske du är nån slags poppadam?
    Skulle egentligen önska dig en god fortsättning, passar inte riktigt in i ditt undergånginlägg;) Kram.

    SvaraRadera