25 december 2012

Jul, modell 2012



Så har vi överlevt "Jordens undergång", som skulle ske den 21.12.2012, samt Julafton. Still alive and kicking! Hah!

Jag trodde, och inbillade mig, att det var någon som inte ville att jag skulle få det ihop till jul i år. 
Har varit hemma med min sjuka tjej i en vecka. Ett par gånger till sjukhuset med henne, för att få medicin. Den senare gången var dagen före julafton. 
Hade skinkan i ugnen, allting ostädat, klappar oköpta, men hamnade åka till sjukhuset och sitta i en timme och vänta på läkare. När vi fått recept på medicin skulle jag iväg till apoteket. Men det var stängt. Febrilt försökte jag komma på vilket annat apotek som kunde vara uppe. Och jag hittade det till sist. Lite fundersam var jag nog då jag steg in i apoteket och såg en massa flyttlådor. En farbror ropade att de har inte öppnat än. "Vadå, tänkte jag. Dörren var ju uppe?!" Men farbrorn var så snäll att han betjänade mig, och jag var så glad att det fanns någon som var så snäll och hjälpte mig. Hade ju bråttom hem till skinkan och en massa saker ogjort där hemma.
När jag fått mitt ärende skött, önskade jag farbrorn en riktigt God Jul och på väg ut såg jag en skylt där det stod att apoteket öppnar sina dörrar den 24.12.2012 kl 8.00. Inte undras på att de "inte hade öppnat än", då jag stod där på eftermiddagen, 23.12.2012. Ouch!
Det var alltså frågan om ett helt nytt apotek... och jag som brukar besöka alla nya ställen till sist, var denna gången först! 

Som pricken på i har jag fått en sjuhelsikes flunssa som inte vill ge med sig. Den har varat i en vecka nu och den blir inte bättre och inte sämre. Hur jäkla mycket snor kan det finnas? Just asking....

Har varit trött och helt ointresserad av att rusta till jul eller inhandla julklappar. 
Jag sparade allting till sista dagen. De sista julklapparna, städning, bakning etc. Till sista minuten. 
Satt ännu på julaftons morgon, med svetten i pannan, och paketerade julklappar. Orkade inte ens paketera fint och utan gåvoband blev de flesta klappar. Orket var slut av denna jävla flunssa. Att sova dåligt i en vecka, snyta, hosta, nysa och snyta - hela tiden - fick mig en aning förbannad. 
MEN jag klarade mig! Jag gjorde det! Jag fixade allting, dock i sista minuten, men jag gjorde det trots att någon försökte sätta käppar i hjulen titt som tätt. Eat that!

Julafton firade jag i endast strumpbyxor och långärmad skjorta. Hann aldrig lägga på mig den outfit jag hade köpt enkom för julafton. Men skit i det. Detta var en jul som firades med närmaste familjen, så jag brydde mig inte så mycket om mina vita underbyxor lyste igenom mina svarta strumpisar. Eller om strumpbyxrumpan hängde vid knäna, nog vet ni ju att strumpisar är obekväma?!

Men det blev jul ändå, trots allt. Och en trevlig sådan. För jag gav upp stressandet vid något skede av dagen för jag visste att jul blev det oberoende om jag fick allting fixat i tid eller ej. Efter att jag slutat stressa över allting gick det mycket bättre. 
Alla var glada och nöjda. Och tydligen hade jag också varit snäll, för jag fick flere paket. Det jag önskat och lite till. 
Detta var vår jul modell 2012.

"At Christmas play and make good cheer, for Christmas comes but once a year" ~Thomas Tusser~






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar