29 december 2012

Tankar efter jul

Urk så jag har ätit och mått illa hela julen. Eget fel, you know. Enda botemedlet skulle ha varit plåster på munnen. Eller superlim på läpparna.
Det roligaste var ju att jag var ju så jätteflunssig, så jag kände ju inte vad maten smakade. Ändå klämde jag i mig, för jag MINNS ju hur det "borde" smaka och Jul firar vi ju endast en gång om året så då måste man ju äta! Oh my God. Nog får man ju vara pipi i huvudet.
Får mig att tänka på Juice Leskinens sång "Sika". Den beskriver ju ganska så bra saker och ting. Läskig sång. Vet inte om jag gillar den eller hatar den...

Ändå tycker jag att jag inte ätit så mycket. Tvärtom. Tycker jag ätit mindre än förut, men ändå... byxorna säger annat. Pust, stånk vid varje fysisk ansträngning säger annat.
Det att inte min förlovnings- och vigselring passar mina knackorvar säger annat. Så om ni ser mig utan mina ringar, så har jag inte skiljt mig. Jag är bara "uppsvullen"...
Måste väl tro det då? Några kilon till? F-U-C-K!!
Har inte vågat mig på vågen... vill inte förstöra min dag. Dagar.

Ja, några dagar till och tidningarna fylls med: "Har du fått några extra kilon under jul?" "Dags att börja nytt liv? Kom med i den och den grupp eller skriv in dig på detta gym!" 
Ja, ja. Vrid om i såret bara, kära dagstidningar! 
This is my life. 



Jo, jo... "Push it!" New year and new beginnings! Schkååål på den saken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar