16 december 2012

Inför jul

Ojojoj. Julen knackar på dörren och en liten småstress nalkas.
Mest för att jag är ute i sista minuten, igen... som vanligt. Men jag kan ju inte skylla på någon annan än mig själv.
Jag har skjutit upp allting till sista minuten, för jag vill inte gå i proppfulla affärer där man hamnar svettas i trängseln och stå och köa i kassaköerna i minst 15 minuter per affär.

Tyvärr lär det inte skall bli något bättre precis, de här sista dagarna före jul...

Igår var jag och min man och inhandlade våra första julklappar. Jag tvingade oss båda att åka iväg, för annars skulle jag inte ha fått sinnesro. Vill inte lämna allting till veckoslutet innan jul.
4 timmar gick vi omkring i affärscentret. Fick fem julklappar köpta, vilket ju betyder att det tog nästan 1 timme per julklapp. Största tiden gick till att stå i kassakön. Köerna var jättelånga. I varje affär. Men det var ju väntat.
Då affärscentret stängdes, åkte vi iväg hem trötta, svettiga och med sjuka ryggar och sjuka ben... men ändå nöjda med att ha fått någonting gjort.

Nu ser allting lite ljusare ut, dock enbart för stunden. Nästa vecka blir en bråd vecka. Det är julfester, julklappsinköp, planering, paketering, julgransuppköp, julskinkan i ugnen, julstädning... Och sista postkorten skall skickas, för jag glömde visst några?

Så här är det hos oss, inför jul. Men trots allt är julen den bästa av alla högtider. Den jag gillar mest. 
Då man glömmer all julstress och all paketrumba så ser man det som betyder mest: familj och samvaro. Det är det det är frågan om.
Åtminstone för mig.

"Probably the reason we all go so haywire at Christmas time with the endless unrestrained and often silly buying of gifts is that we don´t quite know how to put our love into words" ~Harlan Miller~





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar