22 mars 2013

Prassel, prassel i timtal

"Oj, mamma! Jag vill ha den där... och den där.... och den där. Här är så mycket jag vill ha! Ooooj, en fin klänning! Vänta!"
Så prasslar hon på, våran treåring. 
"Titta, här - jag vill ha dehär skorna!", säger hon och pekar på ett par ljusröda tennisskor.
"Vänta!" Prassel, prassel hör jag när hon bläddrar vidare i tidningen.
Så söker hon fram ett par högklackade skor från kvinnoavdelningen i tidningen och utbrister: "Sådana HÄR vill jag ha!". Jag försöker förklara att hon är för liten än.
"Uuuj, sådana där vill jag inte ha - jag är för liten", säger hon då hon tittar på bh och underbyxor.
Det är alltså lätt att underhålla våran lilltjej. Det enda man behöver är H&M:s nyaste katalog!
Äpplet faller dessvärre inte långt från träet.





"Kvinnorna gillar modet, för de vet att förpackningen då och då måste bytas för att innehållet fortfarande ska vara intressant" ~Noël Coward~

1 kommentar:

  1. de låter som mathilda, hennes ställe hon rusar till om hon har 5 ege, de hm, man får alltid någo kiva ditifrån :)

    SvaraRadera