13 mars 2013

"Hello Darling"

Rustade mig iväg till jobb, medan resten av familjen låg och sov. Skulle fixa mig en macka, då jag märkte en vit lapp på bordet.
"Hello Darling", började det med. Det som stod skrivet efter det hade egentligen ingen betydelse, "Hello Darling" var det viktigaste.


Vi är typiska finnar, jag och min man. "Emme puhu, emmekä pussaa". Det betyder att vi pratar inte om våra känslor och visar dem inte heller. Alltså är vi typiska finnar. Stela... kanske kalla, skulle någon kunna säga.
Så kanske ni förstår att "Hello Darling" var två små, men viktiga ord och de kronade min dag! 

Ibland är det härligt med lite romantik, trots att det hela till slut gick ut på att komma ihåg att lägga motorvärmesladden fast i bilen...

Ha en skön kväll!

                   "Klok präst, kort predikan" ~Japanskt ordspråk~



2 kommentarer:

  1. Ha-ha. Det där var gulligt. Vi borde nog säga Hello Darling oftare.

    SvaraRadera
  2. va pupsit, de behövs så lite att vi kvinnor e nöjda, härligt :)

    SvaraRadera