22 mars 2013

Porrtidnings-issues

Denna dag tycks vara full av skriverier om tidningar, åtminstone för min del.
Kom att tänka på en händelse för ett par dagar sedan:

Jag och min man satt bänkade framför tv:n, medan barnen satt och åt mellanmål vid matbordet. 
Så ropar våran 9-åring: "Pappa, var har du dina porrtidningar?"
Jag och min man såg förundrade på varandra: vad var det han pratade om riktigt? Tillika försökte vi hålla oss för skratt.
"Varifrån har du fått för dig att pappa har sådana?" frågade jag. 
"Inte vet jag", löd svaret.
"Vem har pratat om sådana?" fortsatte jag och gossen svarade att det var hans kompis som hade lekt att han ringt och försökt sälja porrtidningar på rea.

Till sist och slut frågade jag våran gosse om han visste vad en porrtidning är för något?
"Nej", svarade han rakt på sak. "Vad är det då?" fortsatte han förundrat.

Jag höll käften fast, för jag visste inte riktigt vad jag skulle svara, hur jag skulle förklara saken. Min man svarade sedan: "Det är vuxnas tidningar - och se till att du inte går omkring och pratar om porrtidningar!"
"Nej, nej"..... löd svaret.




Från barnamun: "Gamla tanter tycker om att se nakna män, de vill bara inte erkänna det när han frågar" ~Tone 7 år~

1 kommentar:

  1. hahahhahaha de så kiva me såna där frågor hahhah man har alltid lika svårt att snabbt hitta på någo bra svar, så de lika bra att va tyst. annors kan de hända, att man säger någo vettit som att de som en bibel åt bisana eller någo annat hahahahha fick ett gott skratt

    SvaraRadera