7 april 2014

Ålderskris

Förra veckan läste jag ett inlägg i en nät-tidning. Där beskrevs en kvinna vara i tidig medelålder. Det fick mig att fundera vad det riktigt skall betyda? Vad är det för en ålder? Är jag där nu? Det låter ju väldigt gammalt! Jag är inte gammal! Vad?

Det gick några dagar, jag accepterade min tidiga medelålder. Smått deppad.
Så en dag gick jag till butiken för att handla mat och några öl åt husbanden. I kassan blev jag tillfrågad identitesbevis. 
Jag blev helt paff. Fattade först inte vad som frågades. Så fumlade jag efter mitt körkort, bara för att inse att det ligger i bilen. Lite småpanik. Efter några om och men sade kassabiträdet sedan att det är okej, hon litar på att jag har åldern inne för att köpa alkohol.

Snacka om ålderskris va?! Först läser jag att jag är i tidig medelålder, typ följande dag frågas det efter identitesbevis. Så nu litar jag mig på Muhammad Ali, han kan sin sak:






1 kommentar:

  1. Int att undra på att du funderar ifall du måste visa ID och själv tycker du att du är i medelåldern. Hahhaha, tack för ett gott skratt.

    SvaraRadera