16 april 2014

Ute med hunden

När man går ut med hunden har man chans att fundera på allt och ingenting. Oftast är det egentligen ingenting... Eller vad tycker ni?

Igår funderade jag på en sådan sak att hur kan hundarna få bajset att komma sådär bara? Nästan sådär att nu knäpper jag i fingrarna och så kommer det ett lass. Så fungerar det ju inte för oss människor.
Hur kan hunden passa på att bajsa just precis då när matte/husse går ut med den?
Jag får ju bajsbrått helt när som helst och då ser brådisen int är jag ute eller inne. Har jag passligt eller inte.


En annan sak jag funderade på är varför hundarna skall pissmärka hela tiden? På en tjugo minuters länk pissmärkar vår hund säkert tio gånger. Hur får hunden det att räcka till alla små pissmärkningar den "måste" göra? Typ "Ludde was here"...."and here".... "and here". Vilken vältränad pissblåsa den måste ha.
Det kommer inte ens på frågan att jag skulle kunna hålla, släppa, hålla, släppa... Har definitivt inte tränat mina bäckenbottenmuskler ordentligt. Jag beöver bara nysa och... ja, kanske ni vet. 

Sådär ja... sådana där djupa tankar har jag när jag rastar hunden.

"A dog is one of the remaining reasons why some people can be persuaded to go for a walk" ~ O.A. Battista ~




1 kommentar:

  1. hahaha, har du någon gång försökt hoppa på trampolin? A big no-no för mig.

    SvaraRadera