22 januari 2013

Tidningserbjudanden

Pling!
Jag rusar till telefonen för att kolla vem skickat e-mail till mig. Väntar ju förstås på något intressant, men....
Jäkla tidningsförsäljare!

Jag beställde "Kalle Anka" åt barnen för ett år sedan och tammefan vad jag fått mail om tidningserbjudanden efteråt. Minst ett erbjudande varje dag. Det är allt från bantningstidningar, mode, biologi, geografi till serietdiningar. Det tar aldrig slut!
Jag har också avbeställt all annonsering per mail, men nej - det bara kommer!


Ibland brukar tidningsförsäljarna ringa mig, jag lyssnar men tackar snällt och bestämmt nej. Ibland är de så pratsjuka, så de bara måste få prata. Oftast hinner jag inte säga "Tack, men nej tack" förrän de rabblat upp hela radiramsan och sedan avslutar de med frågan: "Och hur låter detta erbjudande, skall vi göra en order för 3 månader?". För att inte glömma den häftiga schalen jag får på köpet eller en väckarklocka! Uuuh.... NOT. Vågar jag ens erkänna att medan du, käre tidningsman eller kvinna, pratade om olika erbjudanden funderade jag på vad jag skulle laga för mat ikväll eller vågar jag erkänna att jag tittade på tv tillika? Att jag inte har ett hum om vad du just sade?

Jag misstänker dessa tidningsförsäljare har ett papper de läser ifrån, för så låter det oftast. Gääääsp. 
Nja, men läs på, jag lyssnar nog... om jag inte somnar.
Jag tror minsann att de visar mittfingret åt mig efter att de lagt på. 

Ja-a, ger man lillfingret så....

Nääe, du. Just nu säger jag nog som "Farbror Einar"  här till höger.






                 "Jag är inte döv. Jag bara ignorerar dig"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar