16 januari 2013

Dittandattan och ingenting

Sitter och knapprar på tangentbordet. Söker bokstäver, ord, meningar, idéer. Huvudet känns tomt. Vad skall jag skriva om?

Kanske om min äldsta son som inte orkar gå hem från skolan, så han har valt att åka cykel både från och till skolan de dagar han skulle hamna gå hem från skolan. Detta mitt i smällkalla vintern. Halt är det och mycket snö. Vad detta tjänar till vet jag inte. Nja, vägen hem går snabbare, men han hamnar ju cykla iväg tidigt på morgonen, i kölden.

Kanske om min dotter som står och beundrar sig själv i spegeln varje dag. Hon älskar titta sig i spegeln och också att titta på bilder av sig själv. 
Vänta bara, kära dotter, det kommer en dag då spegeln och bilderna är dina värsta fiender! Njut medan du kan.

Eller kanske om min yngsta son, som fick smaka på likörkarameller häromdagen. "Det var nog gott, men då man bet i karamellen så kom det ut sådan där illasmakande mömmö". Efter att han hade funderat en stund, utbrister han: "Skulle jag inte kunna få börja dricka brännvin?.... Då skulle jag också lära mig tycka om likörkarameller!". Ja, vad gör man inte för att gilla godis?


"Honan heter gris och hanen heter svin. Ungarna heter kelgrisar"
~Sofie, 5 år~






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar