20 februari 2013

Glassfrestelse

Har haft en sådan fruktansvärd lust att äta glass hela denna vecka. Jag, som inte är så extra mycket förtjust i glass. Menar visst äter jag, men sällan är det så att jag får sådan extraextra lust att äta att jag skulle åka till butiken enkom för lite glass.
På sommaren kan jag äta en glass nu och då, för det hör ju sommaren till, men annars äter jag bara om jag blir bjuden. 
Glass brukar vi inte ha i vår frys, eftersom jag oftast glömmer köpa. Det skall nog stå helt skilt på butikslistan i så fall, om den skall hitta hem till våran frys.

Anyway, i en veckas tid har jag dreglat över "Ben & Jerry´s", som så många pratar om och som så många har lovprisat. Själv har jag aldrig smakat, så jag tänkte att NU är det visst dags! 

Så, jag gick till butiken, fram till frysdisken. Där låg "Benkko och Jerran". Och priset... öhöm... knappa sju euro! Herregud vilket pris för en liten burk glass!
Nå, men "what the hell" - NU skall jag smaka, tänkte jag, och så föll en burk  "Cookie Dough" i min varukorg.

Så ikväll skall jag smaka på denna delikatess. Kan minsann säga att jag har stora förväntningar!
Jag får visst återkomma med resultatet ;)

Ha en skön kväll!

"Jag behöver inte inledas i frestelse. Jag kan gå själv" ~Birgitta Andersson~

2 kommentarer:

  1. Det var nog dyrt. Men smakar det så kostar det. Jag klarar mig nog oxå utan glass. Säkert den enda lasten som jag inte har.

    SvaraRadera
  2. då när jag var gravid åt jag mej sjuk på denhär glassen, den e nog god men int så att den blowwar din mind, gilla mer cartedor, månne de va schoko smak el caramell den va yammy ;)

    SvaraRadera